לא לאלי בין • מרבית הציבור חושב שמד"א צריך לטפל קודם כל בקורבנות הפיגוע

    יוסי אשר 2 Comment on לא לאלי בין • מרבית הציבור חושב שמד"א צריך לטפל קודם כל בקורבנות הפיגוע
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת כנס שדרות לחברה שיפתח מחר במכללת ספיר ובעיר שדרות, נערך סקר מיוחד שבחן את תחושת הציבור סביב מספר סוגיות אקטואליות פוליטיות וחברתיות. הסקר שנערך על ידי מכון רותם בניהולו של ד"ר אריה רותם, ומתבסס על תשובותיהם של 500 נסקרים יהודים בגילאי 18 ומעלה, עולה כי למעלה מ- 40% מהאנשים חשים כי במקרה של פיגוע טרור על מד"א לסייע ראשית למותקפים ורק לאחר מכן לתוקפים, ולא משנה חומרת הפציעה. כמעט 16% חושבים שעל שירותי ההצלה לטפל רק במותקפים, שיעור שאף עולה ללמעלה מ- 25% בקרב צעירים בגילאי 18-24. כאשר רבע בלבד מהנשאלים חושבים שהקדימות צריכה להיעשות על פי חומרת הפציעה.

    נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר מראה כי הציבור חלוק בנושא ייצוג נשי בקבינט הביטחוני, ובשאלה האם לחייב את הממשלה שבקבינט הביטחוני תהיה לפחות אישה אחת, הנתונים מראים כי 40% תומכים בעניין, 40% מתנגדים לכך ול-20% אין דעה בנושא. כאשר גם בקרב נשים בלבד, אין רוב משמעותי בנושא.

    בעניין משבר הדיור בישראל, רוב הציבור (58.6%) לא מאמין בהצלחת התכניות לדיור מוזל כפי שהוצעו על ידי שר האוצר משה כחלון, הסקפטיים ביותר הם חילונים, תושבי תל אביב והמרכז, ותושבי הדרום.

    עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהציבור מאמינים שהדרך הנכונה ביותר להתמודד עם החרם נגד ישראל וסימון המוצרים היא באמצעות הסברה, וכחמישית (20.8%) חושבים כי יש לנקוט בחרם נגדי. פחות מעשירית מהנשאלים דוגלים בהגמשת מדיניות ישראל ביו"ש כדי להתמודד עם החרם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נו זה ברור זה שהוא חושב כך בעיתו ושיתפטר מתפקידו רק "איחוד הצלה"

    2. 1

      סליחה אבל אתם טיפשים ופתאים…זה לא נכון אני מתנדב במד"א ובכל פיגוע או כל ארוע חבלני אף אחד לא נוגע במחבל!!!! עד שכל הפצועים וההרוגים ל"ע מתפנים מהזירה, לא משנה באיזה מצב הפוגע הוא לא מטופל!!!! המנכ"ל, אלי בין חייב לומר זאת כלפי העולם! ראיתם מה היה עד עכשיו("מוציאים להורג ערבים")
      תקחו את הדברים בערבון מוגבל…